streda 16. októbra 2013

Vivikina čínska polievka ( pre každého, kto má rád štipľavé ).


Túto polievku som pomenovala podľa mojej neterky Vivien. Je to jej obľúbená polievka.  Maminka jej ju musela variť každý týždeň, až ju to omrzelo (maminku) a poslala Vivien ku mne do učenia. Teraz si ju vie uvariť sama a tak vyvára a vyvára...a to má 14 rokov !!!  No povedzte, nezaslúži si takáto šikuľka, aby bola polievka pomenovaná po nej ?
Takže, ideme na to!
V hrnci na troche oleja opražíme na tenké rezančeky nakrájané kuracie prsia cca 20 dkg. Pridáme na drobné kocky nakrájanú  1- 2 mrkvy, 1-2 petržleny, 1/2 buľvy zeleru, 1 čili papričku a tiež na drobno nakrájané hríby.
Môžu byť čerstvé, ja používam nakladané v slanom náleve. Pokiaľ budete kupovať takéto, vždy si vyberte také, čo sú v sklenenej fľaši. Takto vidíte, čo je vo vnútri a nezastihne Vás prekvapenie ako pri konzerve. Už sa mi veru stalo, že som otvorila konzervu a aké bolo moje prekvapenie, keď som v nej uvidela tmavohnedé franforce, akože hríby.

Takto vyzerá varenie z lásky :-)
                                                                                                                                                                           
  Osolíme , okoreníme a chvíľku podusíme. Potom pridáme 1/2 fľaše sójovej omáčky, 1, 5 až 2 litre vody a varíme cca 20 minút. V tanieri  rozšľaháme jedno vajíčko, toto vlejeme za stáleho miešania do vriacej polievky. V hrnčeku zmiešame 3 polievkové lyžice Gustinu ( zemiakový škrob) s 1,5 dcl vody. Toto vlejeme do polievky, zamiešame a už nevaríme. Od tohoto bude polievka hustá, až rôsolovitá, ako sme naučení od číňana z reštiky :-) Nakoniec polievku dochutíme trochou octu . Echtovná je vtedy, keď poriadne štípe a má správnu hustotu . Dobrú chuť :-)

Ozaj, vedeli ste, že na zahriatie je veľmi dobré štipľavé? Najbližšie si povieme niečo o kapsacine...............

6 komentárov:

  1. Môžem potvrdiť, že ak túto polievku uvaríte poctivo a s láskou, je lepšia, ako z čínskej reštaurácie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Wow, wow, wow! Tak presne na tento recept som čakala :D Milujem ostrokyslú polievku, takže som veľmi rada za tento recept a veľmi ma potešil! Určite je skúsim urobiť! Kde kúpim ten škrob?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) teším sa , že som ti ulahodila :-)....určite ju vyskúšaj. Vedela si, že štipľavé je veľmi dobré proti chladu? Takže nie len výborné, ale aj veĺmi aktuálne na zimné mesiace. Gustin kúpiš vo všetkých potravinách, hľadaj ho na polici s pudingmi.

      Odstrániť
  3. Ja sa chcem spýtať, na koľko osôb bude potom z tej polievky, lebo ja vždy všetkého navarím veľa... ako treba upraviť ingrediencie, aby bolo tak hojne pre 2 osoby?
    Podľa mňa vždy uvádzaj, na koľko osôb je porcia, ktorá vznikne podľa receptu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jedna porcia polievky na jednu osobu je cca 2 dcl, tejto polievky s týmito množstvami je cca 2 litre. Takže delíme, násobíme...... :-) Ale ano, je to dobrý postreh, dám si na tom záležať. Okrem toho pridám článok "Čoho koľko" kde bude rozpísané koľko gramov ingrediencíí je na jednu osobu. Ďakujem :-)

      Odstrániť