streda 30. októbra 2013

Penové tortičky kapučíno

Tento recept mám z posledného čísla Dobrého jedla. Zaujal ma svojou jednoduchosťou a krásou, tak som sa rozhodla ho vyskúšať.. Musím povedať, že dezert je to výborný. Vrelo Vám ho odporúčam :-)



Na túto dobrotu budeme potrebovať:
4 plátky želatíny, 40 ml mlieka, 250 g bieleho smotanového jogurtu, 150 g jemného tvarohu, ricotty alebo mascarpone ( ja som použila neochutenú Bánoveckú nátierku ), 2 lyžice práškového cukru,1 balíček vanilkového cukru, 2 lyžice instantnej ochutenej kávy kapučíno ( prášok ), 150 ml smotany na šľahanie, 2 lyžice nasekaných vlašských orechov + na posypanie, 4 lyžice čokoládovej polevy + na ozdobenie, maslo na vymastenie formičiek

Poznámka k čokoládovej poleve: v hocijakom recepte sa píše čokoládová poleva, ja si vždy rozpustím čokoládu na varenie( Figaro ) s kúskom Cery vo vodnom kúpeli,......toto je pre mňa to pravé. Tu som rozpustila 100 gramovú a použila ju celú, lebo čokolády nikdy nie je dosť :-)

Plátky želatíny necháme napučať v troch vody podľa návodu na obale.Vyžmýkame, zalejeme vlažným mliekom a za stáleho miešania rozpustíme.
Kyslú smotanu vymiešame s macarpone, práškovým, vanilkovým cukrom a kapučínom. Vmiešame rozpustenú želatínu a nakoniec vyšľahanú smotanu.
Nesekané orechy zľahka zmiešame s rozmrveným gaštanovým pyré.

Na malé tanieriky ( na týchto budeme dezert servírovať) položíme okrúhle formičky, také, čo nemajú dno, vymastené stuhnutým maslom. Do 1/3 navrstvíme kapučínový krém, uhladíme ho , nasypeme orechy a pyré, polejeme čokoládovou polevou a znova navrstvíme krém.Necháme cez noc stuhnúť v chladničke. Potom opatrne odstránime formičky, ozdobíme orechovým pyré a trochou polevy. Dobrúúú chuť:-)



Kto nemá formičky, môže vrstviť do sklených pohárov, aj z nich bude chutiť výborne a je to aj rovnako pekné.

1 komentár:

  1. Čaute chlapci, chcel by som sa veľmi pekne poďakovať spoločnosti LAPO MICRO FINANCE, ktorá mi poskytla pôžičku na lekárske ošetrenie môjho chorého dieťaťa. Som veľmi rád, že som dnes stretol LAPO. Ak potrebujete súrnu pôžičku, kontaktujte ich e -mailom: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdpovedaťOdstrániť