streda 23. októbra 2013

Zapekané chlebíky a karamelizovanou cibuľou a chlebíky s grilovanou parenicou....mňam, mňam

Ahojte :-) Dnes mám pre Vás výbornú rýchlu večeru. Nebojte sa cibule, nebude ani ostrá ani smradľavá..tedy Vy :-)......a Váš chlap sa bude oblizovať až za ušami ! Môžete si uvariť nejaký dobrý čajík, alebo otvoriť fľašu vína. Vhodné je rose, alebo suché biele.


Budeme potrebovať 5 stredne veľkých cibúľ, soľ, čierne korenie, 4-6 krajcov chlebíka ( podľa veľkosti) najlepšie celozrnného, toľko plátkov sušenej šunky, koľko máme krajcov chleba, syr eidam , alebo camembert.....toto je na cibuľové chlebíky.
Ako bonus som si pripravila aj chlebíky s grilovanou  parenicou, ku ktorým som si pripravila opečené jablkové mesiačiky.
Tak, ideme na to. Očistíme cibuľu, prekrojíme na polovice a pokrájame na mesiačiky.





 Osolenú a čiernym korením ochutenú cibuľu upečieme na troche oleja do zlatista, pridáme k nej 1 polievkovú lyžicu hnedého cukru a pražíme ešte asi minútu za stáleho miešania.
Potom si na plátky chleba naukladáme šunku, cibuľu a syr. Takto :
Takto pripravené chlebíky vložíme do rozohriatej rúry zapiecť. Iba toľko, aby sa syr roztopil.
No a parenicové chlebíky som si pripravila tak, že som si vlastne na panvici ( gril sa mi nechcelo vyťahovať) opiekla z obidvoch strán parenicu ( je to špeciálny polotovar, ktorý si vždy kupujem na jarmokoch, v potravinách som ho ešte nevidela). Keď bola hotová na tej istej panvici som opiekla na plátky nakrájané osolené jabĺčka.
Na toto už iba položím parenicu a šup s ním trochu do rúry, nech sa chlebík prehreje :-) Zobkať si k nemu voňavé hrozno je úplná lahoda. Dobrú chuť:-)



1 komentár: